Thursday, May 17, 2012

*tersenyum kelat*

Assalamualaikum..
Yaya hanya mampu tersenyum kelat.. Yaya rasa tak bermaya sangat hari ni.. Bukan sebab keputusan semester 2 PASUM.. Keputusan tu belum confirm pun lagi... Yaya sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat bimbang pasal isu degree yang menjadi dilemma dalam diri Yaya.. Yaya yang kaki TV ni pun x de keinginan nak tgk TV.. Sangat2 xde mood...
Maaf la membebankan para pembaca.. Membuang masa berharga para pembaca... Tapi Yaya nak tulis kat sini pasal apa yang menghantui yaya sekarang ni.. Yaya risau sangat pasal degree ni.. Yaya tak tau nak pilih ape.. Terperangkap antara minat, keinginan ibu bapa, kemampuan yaya, dan peluang pekerjaan bidang yang yaya bakal pilih.. Perasaan ini sangat membebankan.. Seluruh masa depan yaya bergantung pada pilihan yaya sekarang ni.. Tolonglah.. Yaya mohon jasa baik semua mendoakan ketenangan jiwa yaya.. Jiwa ni tak tenteram.. Gabungan pelbagai masalah serentak. Dada ni dicengkam rasa bimbang.. Letih dengan perasaan ni..

Hanya kepada Allah sahaja tempat yaya bergantung harap.. Yaya yakin rezeki Allah tu ada di mana2... Yaya... Yaya.. yaya risau yaya tak mampu.. Yaya ni lemah nak suarakan pendapat yaya pun yaya terpaksa mengerahkan seluruh kekuatan.. Yaya ingat lagi, masa yaya pegi kem kat sekolah dulu.. Yaya nak bangun jadi orang pertama yang meminta maaf pada para guru pun Yaya takut.. takut sangat, sampai yaya dapat rasakan rib cage ni ditendang sang jantung.. Sangat kuat.. Macam nak pitam pun ada... Yaya takut yaya tak mampu nak bersaing... tolonglah, doakan yang terbaik buat yaya.. Please...

Allahuakbar... Kurniakan aku kekuatan ya Allah... Bantulah aku.. Aku hamba-Mu yang jahil.. Aku lemah.. Hanya kepada-Mu aku menyembah dan kepada-Mu aku memohon pertolongan...

Doakan yaya ye... Yaya hanya mampu tersenyum kelat sahaja.. Memendamkan semua bebanan ni.. Tarikh akhir untuk borang kemasukan UM esok.. *tersenyum kelat*

Hidup Berani, Jadi Berani...  :)

No comments: