Saturday, May 21, 2011

Pesananku Kepadamu dan Diriku agar Diri ini Tidak Alpa

Hari ni, 21 may 2011, kawan2 yg dapat tawaran ke uitm dah gerak ke u masing2.. Yang akan ke matrik, akan bertolak pada 23 Mei... Tak lama dah tu, just around the corner.. Yaya nak cakap yang Yaya bangga bergelar sahabat korang semua.. Yaya bangga pernah bergelar shipmate korang, atas kapal bergelar 5 suci, smksp..
Yaya bersykur sangat2 yang takdir hidup kita bukan sahaja bersilang, malah pernah terjalin.
Terjalin atas nama persahabatan..
Persahabatan yang penuh dengan pahit manis,
gelak tawa dan air mata,
amukan dan pujian guru2..
Dalam persahabatan, kadang kala yaya terkasar bahasa, hilang sabar, dan mementingkan diri sendiri(especially pd E)..Yaya mohon maaf banyak2 atas segala salah dan silap yaya..
Pesananku buatmu:
Andai rasa x mampu, jangan sekali-kali pandang ke bawah.. xde harapan kat bawah tu, sebaliknya pandanglah ke atas.. dapatkan view of the situation better, selesaikan masalah.. struggle kalau perlu.. Jangan rebah setelah kita pergi sejauh ini.. Yaya sayang korang sangat2.. Yaya nak tengok korang berjaya.. Doakan Yaya juga berjaya.. Jangan cepat kecil hati.. Kat tempat baru, korang akan jumpa ramai yg hebat2.. Jangan rendah diri, sebaliknya bangga, coz korang ditempatkan bersama-sama yang hebat.. Maknanya, korang setaraf! Study betul2, dan berikan persaingan yang hebat pada diorang. Jangan bagi peluang diorang merndahkan ex-student SMKSP.. Live Brave, Be Bold.. Tetapkan niat dalam hati, untuk belajar dan membalas jasa ibu bapa, guru2, dan org yg bnyk membantu serta berkorban demi korang.. Jangan nak segan2.. Andai sekarang ni korang penyegan, lupakan sifat tu anggap yg kat tmpat baru ni, xde sape2 kenal ko, diorang baru nak evaluate, so jgn bg diorang cop korang sebagai penyegan!! Segan jangan, malu xpe..

No comments: