Friday, May 6, 2011

UPU -Asasi Sains Hayat-

First of all, Alamdulillah.. Syukur kupanjatkan ke hadrat ilahi.. walaupun dengan result SPM aku yang terukir B+ pd subjek bio, aku masih mampu mendapat tempat yang di dalam program asasi sains hayat.. Alhamdulillah...
Pada kesempatan ini, inginku maklumkan kpd pembaca2 blog sekalian(walaupun korang xnak tahu pun) aku dapat tawaran ke Universiti Malaya, kursus Asasi Sains Hayat M0010(xfaham apa maksudnya).. Sekali lagi, Alhamdulillah, coz dgn berbekalkan B+ untuk bio, Yaya still berjaya dptkan tmpt di universiti terhebat Malaysia... Alhamdulillah..
Dan sekarang, Yaya dalam dilema.. Nak ke Perak, or UM yang ibarat sekangkang kera dari rumahku ini... Kita biarkan sat dilema tersebut, Kawan2 Yaya yang dapat Matrik di Perak, Terpisah haluan.. Ella, Asasi undang2 uitm.. Shikin, Asasi kejuruteraan, uitm... Lela, xcheck lg, coz sibuk bekerja... Adnin, yang dpt matrik kat Melaka, berjaya mendapat tempat di UIA, tempat yang dia idam2kan, untuk jurusan kejuruteraan dan sains komputer... Tahniah buat adnin...

Ok, kami dapat pilihan kedua dalam soal melanjutkan pelajaran ni... Harapanku, agar pembaca2 blog sekalian dapat mendoakan yang terbaik buat kami... Doakan kami agar x salah membuat pilihan... Doakan kami dapat bawak apa yang kami pelajari... Akhir sekali, kpd teman2ku, andai kata kita terpisah haluan nanti, aku berharap yang persahabatan kita tidak ternoktah di sini sahaja... Aku harap yaang segala memori indah yang tercipta tidak terkubur begitu sahaja, dan bibit kemesraan masih boleh terjalin erat pabila kita bertemu lagi kelak.. Hakikatnya, jauh di sudut hatiku, aku x ingin berpisah..

P/s: Lela!! i wish u get UM too!! i don't want to be alone.. n i really want to be at Subang Parade for lee dewyze on 17 may!!! The countdown is on....

5 comments:

Unknown said...

Amboi, cepatnya tulis blog. Entry ni kau buat aku sedih.

Anin said...

aww yayaaa I love you!

Fatin Nur Nadia said...

Memang la cepat update, dah duduk umah, x buat apa2... Walaupun kita terpisah nanti, E COLONGLAH jangan lupakan Y... Anin, Love You too.. congrats ek..

Unknown said...

Hai kak, sye pun dpt B+ bio.. Layak ke masuk asasi sains hayat um?

Fatin Nur Nadia said...

Susah nak cakap sbb skang ni cara pemilihan dah lain.. apa2 pun, apply jer dan pastikan pilihan pertama tu UM, baru peluang nak dipanggil interview tu tinggi..
Kalau x dpt, buat rayuan.. tapi, belajar kat mana-mana pun sama jer.. yang penting ilmu tu.. Yang pasti, STPM lagi susah sbb STPM top 10 exam yang paling susah kat dunia.. Kalau nak cabaran, ambung STPM..:)