Friday, August 12, 2011

Patah Tumbuh Hilang Berganti

Minggu ni merupakan minggu yang paling bnyak pertukaran lecturer.. Rasa sedih menyelubungiku.. Yang pasti, aku akan merindui mereka.. Gaya cakap macam x bleh nak jumpa plak.. Hakikatnya, diorang sentiasa ada kat Blok Pensyarah tu.. x ke mana2 pun..
Selain pensyarah, tutor kalkulus aku juga akan ditukar.. Aku sangat suka tutor tu, cara beliau mengajar menyeronokkan, tapi apakan daya, jodoh x panjang. Beliau akan digantikan dengan Encik Ismail.. Pensyarah kalkulus yang telah menamatkan syarahan beliau minggu ni..
Kitorang jugak dah kehilangan DKU sbg tempat kuliah.. Pada masa ini, kami mengadakan kuliah di Auditorium di bangunan PASUM baru.. Bayangkan, tutorial diadakan di kaki bukit yang tinggi, dan kuliah diadakan di pincak bukit yang tinggi.. Imagine macam mana kitoran menapak dari kaki bukit ke puncak bukit.. Lebih memburukkan keadaan, auditorium ti memanjang ke belakang, dan yang dtg lmbt tu, sah-sah dapat duduk belakang.. Hari pertama, tutorial habis pukul 9:57.. Menapak ke puncak bukit, dan 10:03 sampai, dan kuliah telah bermula, Yes.. Yaya lambat.. Tmpat duduk yang kosong cuma di, nuuuun jauh di sana... Nak tak nak, duduk je la.. Dari point of view kat belang, lecturer nampak sungguh kecil, dan tulisan2 pd presentation yg lecturer buat teramatlah kecil..
Tulisan yang kecil itu mengingatkan Yaya pada statement Encik Ismail, "Dapat x? Yang belakang dapat? Takpe, yang duduk belakang mesti dah bersedia dengan mata berkuasa tinggi." What a statement.. Kami di belakang ni, x expect pun nak duduk belakang, bermula dr saat itu, Yaya berazam untuk x duduk kat belakang lagi dah.. Esoknya, Yaya duduk line ke-2 dari depan.. Hehe improvement yang ketara..


No comments: