Tuesday, March 8, 2011

Encik Miaw, eh salah, Cik Miaw di SMKSP

Petang tadi, Yaya teman abang pergi SMKSP, nak amik adik yang balik pukul 1430.. Die telefon abang dan berpesan agar datang amik die cepat coz die dah lapar... Sampai2 kat sekolah, die x muncul2.. Ape, dah lapaq sangat ke sampai pi makan dulu kat kantin? so yaya pun pi cari dia merata-rata, selepas membelikan abang Yaya jambu batu...

Tatkala kakiku melangkah ke kawasan sekolah, aku terlihat kelibat sesuatu yang berwarna perang... Aku tau ape bende tu, tp aku buat2 tak perasan... Aku mencari adikku di kantin dan padang petangue.. Ku melangkah masuk ke kawasan sek dgn harapan, tapi aku kembali ke kereta dgn kekecewaan... Pancarianku x berhasil.. Abangku bercadang nak tunggu adikku seketika lagi, jadi, aku membuat keputusan untuk mencari kelibat perang tadi...

Aku terlihat kelibat itu di bawah sebuah kereta.. Bawah kereta dia, bukan tayarnya... Aku memanggil si Miaw... dan dia menghampiriku... =)

Aww man! sang miaw sungguh comel... Dia ibarat Puss in the boots yang kehilangan boots nye... (so die ni puss je la) so pada hari ini, aku officially named her Puss... Oh ekornya yang comel... Perang keselurehannya dan putih di hujung...

Tu part seronok... x seronoknye, balik rumah, Yaya terbersin-bersin... Adakah aku alah pada sang Miaw???

Pasal adik Yaya pulak, dia bantai pi solat dulu, bukannya nak inform awal2... Kalau nak solat dulu kat sek, jangan suruh datang cepat2... Solat kat rumah kan lebih selesa...

No comments: