Wednesday, March 2, 2011

Looking Back: FIFA 2010

Teringat pulak FIFA 2010...
Ni merupakan Fifa pertama yang aku tengok dengan bersungguh-sungguh dan ambil berat... Kali pertama tengok mase Brazil lawan pasukan mane entah, x ingat.. Turki rasenye... Mase tu aku sekolah rendah lagi... Brazil menang... =)

FIFA 2010 pulak, aku cakap aku tengok dengan bersungguh-sungguh kerana banyak game yang aku tengok... Banyak bagi aku la.. Realitinya, x banyak pun... Yang last2 jer... Macam Jerman vs Argentina... Sungguh mengecewakan... Brazil vs Belanda.... Amat mengecewakan... Mase game tu, Yaya kat Port Dickson... Tgk live utk separuh mase yang pertama kat kedai makan... Separuh mase yang kedua pulak tgk siaran ulangan kat hotel... Sedih giler Brazil kalah... Hampa, kecewa...
Esoknya, Messi pulak kalah.. =(

Pastu aku Jerman lawan Spain... Tengok ke?? ntah, tak sure... rasenye x coz takde live kat TV1 or TV2... Maklumlah, xde AStro... Tapi yang pasti Spain menang... Chayok Casilas!! Esoknya, kat sekolah, Nina, sahabatku begitu kecewa... Aku n sahabat2 yang lain x berani nak ungkit pasal game semalam...

Final... Spain lawan Belanda... Aku memang harap sangat Spain menang... Balas dendam untuk brazil.. Poor Kaka...

Kali pertama aku stay up nak tgk bola... Pengalaman yang best skali.. Walaupun esoknya, hari isnin, nak gi sekolah... Pukul 12 tido sat.. 1 bangun solat isyak... then tgk tv...Aku tgk dari awal game... Separuh mase pertama, xde gol.. rest 30 minit, aku x tido, takut terlepas... Then separuh mase kedua, xde gol lagi... Dah, bile aku nak tido ni.. Tambah lagi 30 minit.. Baru ada gol.. Akhirnya!!! Dah ada gol, dah tau sape menang, tidolah patutnye, tp aku nak tgk penyampaian hadiah.. Nak tgk Casilas =)... Last2 5:30 baru habis semuanya... Family sume dah bangun.. Aku cakap kat adik aku, kejutkan akan pukul 6, tp, 30 minit tu x bleh lelap pulak...

Esoknya, pergi sekolah, muke blur.. Mase kelas kimia morning2 aku x fokus sangat, tapi xde la pulak aku fall asleep... MAse kelas2 lain pun x ngantuk cume pening lalat.. Alhamdulillah, aku berjaya habiskan hari itu tanpa tidur... Pagi sampai malam... kat tusyen malam... memang tersengguk-sengguk... Tapi pengalaman tu penting... Moral of the story, kalau rase nak tengok bola tu... Tido petang dulu ek...

Encik maskot:"Zakumi" yang comel

Sorakan oleh sang Kapten

Yipee Spain menang.. x sia2 aku stay up

No comments: