Thursday, February 10, 2011

Perjalananku mendapatkan Lesen III

Assalamualaikum...
My second driving lesson just ended... 6 hours to go..
Hari ni, pukul 7 dah gerak dari rumah, hantar adik ke sekolah... Perjalanan pulang ke rumah dari SKBP bermula pada pukul 7:34 pagi... Aku pulang ke rumah terlebih dahulu untuk mengambil fail yang tertinggal, lalu berjalan kaki ke SDC Pantai Dalam ditemani abangku yang mengada-ngada... Aku berjalan dan dia menunggang motor...
Di hadapan pejabat itu, terduduk seorang jejaka yang dapat aku cam wajahnya sebagai individu yang sama2 amali denganku dahulu... Kemudian, seorang lagi ejaka memakir motornya.. Dia membuka helmetnya, aku tidak mengenalinya... Akak yang menguruskan sesi memandu berkata kepada jejaka pertama, "Kelas awak pukul 10, kenapa datang sekarang?" dan dia membalas, "Ha? takde sape bagi thu pun... oklah, nanti pukul 10 saya tunggu kat sana(SDC PJ)"
Kemudian dia berkata kpd jejaka kedua, "Kenapa awak kat sini, awk pukul 12 nanti. Cikgunya satu, sampai 3 orang datang.."
Kemudian, aku menaiki kereta dan dihantar ke Litar...

Di litar, aku diberikan kereta Kancil yang bernomber pendaftaran BFF ____(tak ingat no...) BFF stand fo Best Friend Forever.. harap2 betullah kawan baik, agar aku x mematikan enjinnya secara tiba2... For today, aku drive kat bukit n parking je... Parking 2 kali, n bukit... Lost count... buat banyak kali sangat... kali ni aku lebih memahami kereta tersebut, n balancing aku pun makin balance, walaupun pd awalnya aku mematikan enjin... Tp bila dah dapat rentak, oK...(bagi aku je kot, coz aku atu aku teruk...

During my second round di Bukit, i saw someone in my cermin pandang belakang... The someone is Soliha!!! then, we looked at each other, n smile, we can't have conversation, co busy with the car...

Settle semua, pukul 10:10 pagi, BALIK!!!! Balik naik kereta yang aku bawa minggu lepas... dah siasat, nombor platnye, BGW 1084(this time, i take note the number)... Aku melangkah pulang, tapi sebelum tu singgah sebentar di KK... Beli ais krim pelangi faveretku.... Next session, still umconfirmed...

No comments: